måndag 23 maj 2011

Dränering, häck och gräs, dvs det som min blogg handlar mest om just nu!



Så har vi börjat med dräneringen! Vi får se om det blir bra, just nu funderar vi lite på om fallet är tillräckligt och hur avslutninten i diket vid tomtgränsen blir. Vi hade ett ösregn igår och inatt och såg vad vattnet ansamldes mest.



Så häääär fiiin är min Prakthäggmispel nu:) Supernöjd med buskvalet. Om  ni förstorar bilden ser ni lite av grannens fina, nya gärsgård som byggdes i helgen mjha kunnig släkting från småland enl konstens alla regler. Visst e den fin:)
Här nedan kan ni se hur gräset vid södergaveln har börjat växa!!
Jag är inte så deppig över mitt ogräs längre känner jag. Det är som lite meditation de stunder man sitter på huk o drar bort dem, känns helt ok!;)




Published with Blogger-droid v1.6.8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar